סגירת מכירה \ עסקה, היא סיבה להתבוננות בעבודה שנעשתה היטב. עם זאת חשוב להבין כי המכירה הראשונה היא לעתים קרובות רק הקדמה למשהו בעל ערך רב בהרבה - קשר עסקי מתמשך, רווחי וארוך טווח.
אז איך בעלי עסקים מגיעים מכאן לשם? מה הדרך הטובה ביותר לקיים מערכות יחסים לאחר סגירת מכירה?
בואו נסקור כמה טיפים שיעזרו לכם לטפח מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות.
עשה מאמץ מרוכז להישאר מחובר.
אנשי מכירות רבים, סוכני נדל"ן או בעלי עסקים עושים מאמץ מובהק להישאר מעורבים עם לקוחות לאחר המכירה.
אחרי הכל, שמירת קשר עם הלקוחות לאחר סיום עסקה עולה בדרך כלל מעט מאוד זמן וכסף.
אם אתה רוצה להרוויח נאמנות אמיתית ולחזור על עסקים עם אותם לקוחות, אתה צריך לעשות יותר מאשר פשוט להוסיף אנשים לרשימה.
פנה מעת לעת ללקוחות באופן לא פולשני כדי לראות מה שלומם. זה גם רעיון טוב למקד את הגישה שלך לכל דמוגרפיה. בעוד שלקוחות מבוגרים ככל הנראה לא אכפת להם משיחת טלפון, לקוחות צעירים מעדיפים תקשורת דיגיטלית. המפתח הוא ללכת על קו דק בין "ידידותי ומתעניין" לבין "שתלטני ומכירה".
נצל את כוחן של פלטפורמות מדיה חברתית.
המדיה החברתית חוללה מהפכה מוחלטת בשאלה כיצד עסקים מקיימים קשרי לקוחות. חיבור עם מישהו בפייסבוק או באינסטגרם או לגרום לו לעקוב אחריך בטוויטר נותן לך כלי יקר ערך ללא עלות להעמקת מעורבות הלקוחות.
רוב האנשים לא אוהבים שיחות מכירה יש מאין - גם אם יש לך היסטוריה. בשימוש נכון, המדיה החברתית עוזרת להתגבר על המכשול הזה בכך שהיא מאפשרת לכם לקיים מערכת יחסים מתמשכת וללא חיכוכים עם לקוחות עבר. הם יכולים לפקח על מה שיש לך להציע בזמנם, בעוד שאתה יכול להעמיק ולהתאים אישית את הקשר על ידי רודף אחר אינטראקציה מקוונת מדי פעם עם הלקוחות שלך.
ספק ללקוחות מידע רב ערך.
בעוד שרוב האנשים אינם אוהדים של שיחות מכירה אקראיות, בדרך כלל לא אכפת להם אם אתה נושא מידע שהם יכולים להשתמש בהם טוב. אולי אתה מפעיל מבצע מיוחד ללקוחות קודמים; אולי אתה סוכן נדל"ן המציע מידע חדש על מחירי הדירות בשכונה.
המפתח הוא להביא משהו שימושי לשולחן. אם אתה יכול לעשות זאת בהצלחה, הלקוחות יראו במאמצי ההסברה שלך כבעלי ערך, וימשיכו לשמור על עניין בקשר. להפציץ אותם באמצעות חומרי שיווק של הטחנה, והם יתעייפו במהירות ממאמציך להתקשרות.
מצא פיתרון תוכנה מתאים.
אם העסק שלך פשוט גדול מכדי להציע מעקב פרטני מאוד, שקול להשקיע במוצר תוכנה מתאים לניהול קשרי לקוחות (CRM).
פתרונות אלה הם כלים שלא יסולא בפז לסיוע לעסקים לעקוב ולנהל סטים גדולים של נתוני לקוחות. הם יכולים גם להועיל כשמגיע הזמן להשיק את קמפיין השיווק הבא שלך.
הטייק אווי.
סגירת מכירה היא בהחלט אירוע לחגוג, אך בניית מערכת יחסים עסקית ארוכת טווח היא בעלת ערך רב בהרבה. על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, תוכל להתחיל לבנות מערכות יחסים רווחיות הדדיות שיישמרו.
טיפח את מערכות היחסים שלך עם הלקוחות וטיפח סביבת תמיכה חיובית על ידי רתימת פתרונות שירות הלקוחות שלנו במיקור חוץ . צרו איתנו קשר עוד היום למידע נוסף!