תסריט שיחה הוא דבר חשוב מאוד לכל מוקד שירות או מוקד מכירות טלפוני. תסריט שיחה נועד לתת מסגרת לשיחת המכירות ובכך לסייע להגדיל את סגירת המכירות. תסריט שיחה מורכב על ידי אנשי שיווק מנוסים אשר מבינים את פסיכולוגיית המכירות. לכל מוצר או עסק יש את תסריט השיחה הייחודי המבטא את המסרים השיווקיים בהתאם למיתוג ואופי המוצר או השירות שמציעים. כך ניתן לייעל את כל התהליך, לנטרל התנגדויות במהירות ולסגור מכירות.
תסריט שיחה לדוגמא
בוודאי תוכלו למצוא באינטרנט תסריט שיחה לדוגמה, תסריט היכול להמחיש לכם את הקונספט ולסייע לכם ללמוד כיצד מתנהל התהליך. האם תוכלו למצוא באינטרנט תסריט שיחה לדוגמה שאותו תוכלו לאמץ? ככל הנראה לא. הסיבה לכך היא שכל עסק הוא בעל ייחוד, כלומר בידול עסקי ומציע שירותים או מוצרים אחרים. לכן אתם יכולים ללמוד מתסריט שיחה, אך בסופו של דבר תצטרכו לפתח את תסריט השיחה הייחודי שלכם. כמו כן יתכן שיש צורך בקצת ניסוי וטעייה - שיווק הוא תהליך הדורש תמיד התבוננות בוחנת ויתכן שתזהו חולשות בתסריט ותרצו להכניס בו שינויים.
תסריט שיחה שירות לקוחות לדוגמא
כל שירות לקוחות זקוק לתסריט שיחה. למעשה אפילו יותר מתסריט שיחה אחד מכיוון ששירות הלקוחות עשוי למצוא את עצמו מתעסק בדברים שונים. אנו נוטים לחשוב בדרך כלל על תסריט שיחה למכירה, אך באותה המידה שירות הלקוחות עשוי להתמודד עם תלונות של לקוחות או עניינים אחרים שאינם קשורים באופן ישיר למכירה וגם עבורם ישנו צורך בתסריט שיחה.
תסריט שיחה לתיאום פגישות
היום ישנו ביקוש רב לתסריט שיחה לתיאום פגישות. עסקים רבים מקבלים לידים מהאינטרנט, אך לא רק. אלו עשויים להיות לידים ממקורות שונים ואפילו לידים קרים. בסופו של דבר הלידים עוברים למוקד שירות המנסה לקבוע פגישות עם הלקוחות הפוטנציאליים. ישנה חשיבות גדולה להצלחת השיחה, לא תרצו לאבד אף לקוח. תסריט שיחה לתיאום פגישות מאפשר להגדיל את אחוזי ההצלחה. אין המכירות אנו נזקק לאלתר וגם אם אין לו ניסיון רב, תסריט השיחה מגלם ניסיון של אנשי שיווק מנוסים וזהו כלי עזר עצמתי.
תסריט שיחה לנציג
היום לא ניתן לנהל שום מוקד טלפוני ללא תסריט שיחה לנציג החברה. אמנם כל לקוח הוא שונה, אך אם נסתכל על התמונה הגדולה נוכל לראות שהשאלות, החששות וכל התנגדויות המכירה הם אוניברסליים. תסריט שיחה לנציג מאפשר לנהל שיחה קולחת עם תשובה המתאימה לכל מצב. זוהי תמיד תשובה שהוקדשה לה מחשבה רבה והיא מבוססת על ניסיון שיווקי מצטבר. מכיוון שהיום מקובל מאוד להוציא את המוקד הטלפוני למיקור חוץ, תסריט שיחה הוא כלי חשוב לצורך הדרכת אנשי המכירות.